Strategisk Handlekraft i 3D

De fleste strategier bliver aldrig ført ud i livet. Det er et problem og et stort potentiale. Organisationen og ledelsessystemet er vigtige midler til at eksekvere din strategi, men efter al sandsynlighed er de optimeret til at eksekvere den forrige… Hvis de skal løfte den nye strategi, skal organisationen og ledelsessystemet udvikles sammen med strategien.

Hent første kapitel gratis her
Køb bogen

Strategisk Handlekraft i 3D

En tværgående tilgang er nødvendig for succesfuld strategieksekvering. Strategisk handlekraft i 3D fokuserer på sammenhængene mellem strategiproces, ledelsessystem og organisationsudvikling. Fremstillingen forklarer, hvorfor og hvordan disse sammenhænge skal identificeres og prioriteres, og hvordan ledelsen i organisationen sikrer, at en (ny) strategi giver mening for alle i organisationen. Der er ikke én løsning – men en vej med to spor: både det organisatoriske og det personlige.

Fremstillingen giver det helhedsbillede, man må bevare, når man arbejder med eksekvering af strategier som et langt, sejt træk. Bogen binder en række fagområder sammen i en helhed, som øger sandsynligheden for, at du som leder kan flytte din organisation til mere strategisk handlekraft. Med bogen får læseren gode råd, eksempler og idéer fra den virkelige verden samt konkrete værktøjer, herunder tjeklister og en forståelsesramme i form af 3D-modellen. Alt dette sikrer overblik til at skrue på de rigtige håndtag, tage de nødvendige diskussioner og sikrer, at strategien ikke blot ender i skuffen som tidligere.

Strategisk handlekraft i 3D henvender sig til alle med en interesse for strategisk handlekraft samt eksekvering af strategier, både til offentlige organisationer og private virksomheder. Bogen kan også bidrage til perspektiver på de udfordringer, som offentlige virksomheder står over for i udviklingen fra ”forvaltning” til ”offentlig forretning”.

Bogen udkommer d. 2. marts 2015.

Hent første kapitel gratis her

Køb bogen

 

Anmeldelser

Bogen sætter præcis fokus på de elementer der giver succes, når der skal handles på aftalte strategier. Få involveret medarbejderne og sat klare mål, så alle kender vejen. Bogen giver et rigtigt godt bud på, hvordan du som leder får succes med eksekveringen i din virksomhed.
Torben Stevold, privatdirektør, Danske Bank

Hvis din strategi skal lykkes, handler det i høj grad om involvering samt tilvalg og fravalg – evnen til autentisk at involvere medarbejderne, men i lige så høj grad om modet til aktivt at vælge den nye strategi til og samtidig turde fravælge den gamle. Strategisk Handlekraft i 3D tager i den grad livtag med disse udfordringer.
Endelig en bog der både giver en god teoretisk indføring til strategiarbejdet og de udfordringer der følger med, og samtidig giver bogen værdifuld inspiration, tips og guides til mødet med virkeligheden. Måske årets vigtigste bog om strategi – et must read for enhver leder, der vil lykkes med sin strategi.
Jørgen Andersen, HR-direktør

Som politikere er vi afhængige af at have handlekraftige organisationer til at føre vores visioner og politikker ud i livet. I et stadig mere komplekst samfund skal organisationerne kunne agere hurtigt og kompetent under skiftende og ofte uforudsigelige vilkår. Det stiller store krav til organisationernes ledere og medarbejdere om at udvikle sig løbende for bedre at kunne eksekvere.
Frank Jensen, overborgmester, Københavns Kommune

Anmeldelse i JyllandsPosten d. 12. april 2015
(Klik på billedet for at forstørre)

Anmeldelse JP - Hein og Partnere

Vi bruger cookies til statistik - ved brug af sitet accepterer du dette.
Acceptér Cookies
x